Sciences Humaines 9

Bienvenus à Sciences Humaines 9!

L’approche au programme cette année est un peu différente de celle que vous connaissez peut-être d’autre cours cette année ou de l’année dernière.  Précisément, je participe à une initiative du district scolaire qui explore une approche un peu innovante à l’évaluation, où les élèves seront évalués seulement avec de la rétroaction formative et/ou selon un barème qui consiste de quatre niveaux: “En Émergence, en développement, atteint, surpassé”.  Aucune note ne sera fournie.

Les details de cette initiative se trouvent parmi les documents ci-jointes.

SVP, n’hesitez pas de me contactez ici si jamais vous avez des questions.

Course Outline – FSCH9 revised 2019

parent letter – Grading for Sciences Humaines 9

breakdown of curricular competencies revised 2019


Welcome to Social Studies 9

This year’s course will be a bit different from what students might be used to from other course this year or last year.  Specifically, I am participating in a pilot project through the school board to investigate a different approach to assessment, where instead of receiving percentages or letter grades, students will only receive either descriptive, formative feedback, and/or an assessment based on a four-level rubric: Emerging, Developing, Achieving, and Surpassing.

Details regarding this year’s assessment program can be found in the attached documents provided below.

Of course, please don’t hesitate to contact with any questions or concerns you may have.

Course Outline – FSCH9 revised 2019

parent letter – Grading for Sciences Humaines 9

breakdown of curricular competencies revised 2019